Nabór na stanowisko asystenta rodziny
Gminny Ośrodek
Pomocy Społecznej
13-111 Janowiec Kościelny
INFORMACJA
z dnia 08 sierpnia 2022 r.
o wynikach naboru na wolne stanowisko asystenta rodziny w Gminnym Ośrodku
Pomocy Społecznej w Janowcu Kościelnym
Informuję, że w wyniku zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko asystenta rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Janowcu Kościelnym nie została wybrana żadna oferta.
Uzasadnienie:
W odpowiedzi na ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko asystenta rodziny w wymaganym terminie nie wpłynęła do tutejszego Ośrodka żadna oferta.
Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Janowcu Kościelnym
mgr Marzena Radzymińska
Janowiec Kościelny, dnia 15 lipca 2022r.
OGŁOSZENIE O NABORZE NA ASYSTENTA RODZINY
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janowcu Kościelnym ogłasza nabór na stanowisko asystenta rodziny. Praca asystenta będzie wykonywana w ramach umowy o pracę.
Zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej asystentem rodziny może być osoba, która:
1) posiada:
a) obywatelstwo polskie
b) pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
c) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
d) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art.12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. (t.j. Dz.U. z 2022r., poz.447 ze zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
e) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagania pożądane:
1) prawo jazdy i własny samochód;
2) znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, prawa rodzinnego, prawa pracy, przepisów o ochronie danych osobowych;
3) wysoka kultura osobista;
4) znajomość obsługi komputera i programów biurowych;
5) umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, odporność na stres;
6) wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
7) znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami;
8) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność;
9) umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną;
10) nieposzlakowana opinia.
Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy (plan pracy z rodziną obejmuje zakres realizowanych działań mających na celu przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych, a także zawiera terminy ich realizacji i przewidywane efekty);
2) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
3) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
6) wspieranie aktywności społecznej rodzin;
7) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
8) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
9) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
10) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
10a) realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016r. O wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „ Za życiem”( t.j. Dz.U. z 2020r.poz. 1329 ze zm);
11) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
12) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co trzy miesiące i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art.17 ust.1 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
13) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
14) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
15) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
Informacje dodatkowe:
1) Asystent rodziny, wykonując czynności w ramach swoich obowiązków, korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych.
2) Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona.
3) Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
4) Asystent rodziny jest obowiązany do systematycznego podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach oraz samokształcenie.
5) Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.
6) Jednostki administracji rządowej i samorządowej, właściwe organizacje pozarządowe, podmioty i osoby specjalizujące się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny lub podmioty, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną - udzielają asystentowi rodziny odpowiedniej pomocy w wykonywaniu czynności zawodowych.
7) Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy ( 20 godzin tygodniowo).
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1) Życiorys z przebiegiem nauki i pracy zawodowej, list motywacyjny - podpisane odręcznie,
2) Kopię dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie.
3) Kopie świadectw pracy dokumentujących wymagany staż pracy lub zaświadczenie
o zatrudnieniu, zawierające okres zatrudnienia, w przypadku pozostawania w stosunku pracy.
4) Kopię dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie.
5) Pisemne oświadczenie: o pełnej zdolności do czynności prawnych; o korzystaniu z pełni praw publicznych; o tym, że nie był skazany za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwa skarbowe.
6) Pisemne oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona .
7) Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd.
8) Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania rekrutacyjnego o następującej treści ; „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych ( tj. Dz.U. z 2019r.poz.1781)
Osoby zainteresowane proszę o dostarczenie kompletu dokumentów w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Asystent rodziny" w terminie do 05 sierpnia 2022r. do siedziby Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janowcu Kościelny, pokój Nr 2 lub przesłanie na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Janowiec Kościelny 148, 13-111 Janowiec Kościelny. Dokumenty, które wpłyną do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane ( nie ma znaczenia data nadania przesyłki).
Osoby spełniające wymagania formalne określone w ogłoszeniu, zostaną powiadomione o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej nie odsyła dokumentów kandydatów, można je odebrać osobiście w siedzibie GOPS przez okres trzech miesięcy od daty ogłoszenia wyników naboru. Po tym terminie dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.
Informacja o wynikach naboru zostanie upowszechniona w Biuletynie Informacji Publicznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janowcu Kościelnym; http://gopsjanowieckoscielny.naszbip.pl , na stronie internetowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Janowcu Kościelnym: www.gops.janowieckoscielny.info oraz na tablicy GOPS w Janowcu Kościelnym 148.
Załączniki;
-
Kwestionariusz osobowy z informacją RODO